Software

U heeft software aangeschaft waarmee u delen of het volledige purchase to pay (bestellen tot betalen) proces kunt ondersteunen. De demonstratie van de software zag er gelikt uit, de implementatie van de software die u samen met de softwareleverancier hebt uitgevoerd ging snel en efficiënt. Na enkele weken implementeren en een aantal trainingen kon u als organisatie aan de slag met het geautomatiseerde purchase to pay proces. De bevestiging dat uw organisatie voor het juiste pakket en leverancier heeft gekozen!

U bent klaar om het (laaghangende) fruit te oogsten en de investering terug te verdienen. Maar in de praktijk blijkt dit toch lastiger dan van te voren ingeschat:

  • Interne afdelingen klagen over een inefficiënt systeem, bestellen ging vroeger veel makkelijker.
  • Koppelingen tussen de verschillende software systemen werken meestal wel, maar helaas soms ook niet.
  • Toevoegen van nieuwe webshops aan de inkoopsoftware vraagt (te)veel kennis van de achterliggende techniek.
  • Digitale UBL facturen verwerken, een verbetering die u maar niet geactiveerd krijgt.
  • Key users die ook de rol functioneel beheerder hebben vinden het lastig om prioriteiten te stellen in de meldingen die binnenkomen.

Dit zijn maar een paar voorbeelden van uitdagingen waar organisaties tegen aanlopen nadat de software succesvol is geïmplementeerd door de leverancier.

Herkent u deze of andere uitdagingen op het gebied van ondersteunende purchase to pay software?
Dutch Sherpas adviseert u graag in een open gesprek.

Aarzel niet en bel Marcel Blom: +31(0)6 86 67 30 37
Een app, sms of e-mail (Marcel@dutchsherpas.nl) kan ook.

Kopje koffie drinken?